Posted by : Mélawen 26 Aralık 2015 Cumartesi




Kalbin aynası, yalan nedir bilmeyen, duyguları gizleyemeyen gözler, dünyaya açılan kapılarımız...
Sevilenin üzerindeyse hangi renk olursa olsun özeldir elbet, ama gelin birlikte dünya genelinde en nadir görülen göz renklerini bir görelim.

1. Yeşil Göz

Dünyanın yalnızca % 2'sinde görülerek listemize girmeye hak kazanan gözlerden biri yeşil.
Bu göz rengi yoğunluğunda koyu renk veren melanin pigmentiniz az, sarımtrak renk veren lipokromun ise orta yoğunlukta bulunmasıyla ortaya çıkıyor.
Avrupa'da dünyanın diğer bölgelerine nazaran daha fazla görülüyor.
Ülkemizde ise oranı mavi gözlülerle birleşince % 12'ye çıkıyor.
Farklı tonları var, bence içlerinden en hoş duranı yabancıların "Chartreuse" dedikleri, yeşil-turuncu-sarı göz.


2. Amber (Kehribar) Göz



Açık kahverengi ile karıştırılmaması gereken, yırtıcı hayvanların göz rengi. 
Açık kahverengi de nadir görülmekle birlikte, bu listeye alınacak kadar da az görülmüyor. 
Nadirliğini anlatmak için "ömrünüz boyunca amber gözlü en fazla bir kişi görebilirsiniz" denir. 
Ben kotayı doldurmuş oluyorum :(
Bu göz rengi kahverengi gözlerde bolca bulunan melanin pigmentini yeşil ve mavi gözler gibi az içermekle birlikte, bolca lipokrom içerir. 
Albinizm sonucu oluşanları konunun dışında bırakırsak, en nadir görülen göz rengidir. 



3. Ela Göz

Mavi-yeşil, yeşil-kahverengi, mavi-kahverengi vs çaprazlamalar şeklinde görülebilen göz rengidir. 
Dünyada nadir görülse de Türkiye'de açık kahverengi (bal rengi) gözlerle birlikte % 17 oranında görülmektedir. 
İrisin dışındaki renk irisin içlerine gidildikçe farklılaşır. 



4. Siyah Göz

Albinizmin zıttı olan melanizm sonucu oluşan göz rengidir. Çok yüksek miktarda melanin pigmenti bulunması sonucu oluşur. 



5. Gri Göz

İran kökenli bir göz rengidir. Sıklıkla açık mavi ve yeşil gözlerle karıştırılır. 
Çakır göz olarak da bilinir.



6. Mor Göz



Albinizm sonucu, kan nedeniyle gelen kırmızı ve az bulunan melaninin oluşturduğu mavi rengin birleşimiyle oluşur. 
Elizabeth Taylor bu göz rengine sahip en bilinen kişidir. 


7. Kırmızı Göz

Yine albinizm sonucu oluşan bu göz rengine sahip kişilerde göz bebeği de kırmızıdır. 
Göze rengini veren kandır. 


{ 88 yorum... read them below or Comment }

  1. Ailedeki herkes gibi bende yesil gozluyum.. :)

    YanıtlaSil
  2. Ailedeki herkes gibi bende yesil gozluyum.. :)

    YanıtlaSil
  3. Kehribar gözlüyüm.😊

    YanıtlaSil
  4. Kehribar gözlüyüm.😊

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. hiç siyah gözlü yok ben siyah gözlüyüm fake ela annemde yeşil babamda kehribar abimdeöbür abimde siyah gözlü bende siyahım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu arada dedemde gri renk
      nenem kehribar zsaten babam deedemden almış neyse uzun bu hikaye

      Sil
    2. Ben de siyah gozluyum bizim aile de annem babam ablam hepsi yeşil gözlü ben siyah gozluyum sanırım evlatlık alinmisim

      Sil
    3. annem kahverengi babam kahverengi kardeşim ela ben gri

      Sil
    4. Ben siyah gözlüyüm

      Sil
    5. Siyah göz rengi aslında kahve renginin aşırı koyu bir halidir yani siyah göz yok ve asla olmayacak siyah sadece bir kısaltma

      Sil
  7. Annem babam ablam kardesim mavi gozlu ben nedense yeşil gozluyum ��

    YanıtlaSil
  8. Kahverengi gözlüyüm ben ama benim arkadaşımın birinin gözleri bal rengi biraz kehribara da benziyor, başka bir arkadaşımın gözleri de yeşil diğer bir arkadaşımın göz rengi de bir acayip güneşe bakında ela oluyor ama karanlıkta kahverengi gibi oluyor. Renk renk gökkuşağı gibi arkadaşlarım var. :)

    YanıtlaSil
  9. Benim ki tuhaf bulamıyorum tıpatıp aynısını ailede herkes kahverengi benimki yeşil 8 yaşına kadar masmaviydi ama sonradan yeşile döndüler ve şu ana kadar kimsede görmedim ve kimsede görmemiş bu renkten çok değişik bir yeşil renge sahibim diyebilirim ve ortama göre de renk değiştirip mavi oluyor ben bile şok oluyorum bazen ölecekmiyim doktor biri ayrıntılı bilgi verein bana 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kör olma ihtimalin var eğer dediklerin doğruysa bi doktora görün derim

      Sil
    2. çok dikkat et kör olmanın belirtisi bu!!!

      Sil
    3. yok be ne körlüğü öyle bir şey duymuştum gerçekliğini bilmem ama örneğini de bulmuş oldum.

      Sil
    4. Ben de 4 yaşıma kadar mavi gözlüydüm sonra yesile dönmüs en sonunda yani su an koyu kahverengi gözlüyüm

      Sil
    5. yaw he yeşilden kahverengi olmuştur kesin

      Sil
  10. Hiç yeşil göz olmayan esmer bir ailede açık kumral saçlı ve yeşil gözlüyüm

    YanıtlaSil
  11. Ben gri gözlüyüm ama koyu bir gri olduğu için ve içinde biraz sarılar bukunduğu için uzaktan yeşil gibi görünüyor.

    YanıtlaSil
  12. Ben siyah gözlüyüm
    😂

    YanıtlaSil
  13. BEN KAHVERENGİ GÖZLÜYÜM BALLILAR HEPİNİZ GÖKKUŞAĞI GİBİSİNİZ VALLA

    YanıtlaSil
  14. Mavi Yeşil arası gözlerim. .Duruma göre değişiyor. .😊

    YanıtlaSil
  15. Benim annem ve babam yeşil gözlü anlam mavi gözlü bende ela gözlüğün çok değişik bizim sülalede herkes yeşil gözlü bi baba tarafında birkaç tane kahverengi gözlü var

    YanıtlaSil
  16. Ne kadar ilginç göz renginiz varmış

    YanıtlaSil
  17. koyu kahverengi benimki

    YanıtlaSil
  18. Bende mavi gözLüyümm 😊

    YanıtlaSil
  19. Siyah Gözlüyüm ayrıca pembe göz nerede

    YanıtlaSil
  20. Benimki gökkuşağı rengi her reng var :)

    YanıtlaSil
  21. Ben 2 yaşıma kadar mavi gözlüymüşüm ama çok parlak ve açık bir renk mil sonradan şu an ya açık kahve rengi gözüm var yada kehribar arada kaldım

    YanıtlaSil
  22. bedenimde en sevdiğim yerim gözlerim yani gözlerimin ela rengi...

    YanıtlaSil
  23. bedenimde en sevdiğim yerim gözlerim yani gözlerimin ela rengi...

    YanıtlaSil
  24. Gözlerim siyah ve bu beni birazcık mutlu etti ne yalan 😂

    YanıtlaSil
  25. Benim göz rengim belli değil ela diyorlar ela değil yeil andırıyo gibi oda değil bal sarısı gibi ama onada biraz uzak açık kahverengi desem o da uzak...

    YanıtlaSil
  26. ben yeşil gözlüyüm ama ışığa göre griye ve maviye de benziyo

    YanıtlaSil
  27. Bu yorumda ki gereksizler neyin ispatındasınız bizene olum göz renginizden

    YanıtlaSil
  28. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  29. https://www.krediustam.com/temassiz-odeme-yontemini-kapatma

    YanıtlaSil
  30. Yaptığınız aktiviteden kaç kalori yaptığınızı hesaplamak sadece 10 saniye! Hemen hesaplasana.xyz adresini ziyaret edin ve hesaplamalara başlayın

    YanıtlaSil
  31. En güncel haberler paylaşan haberh.net yeni alanlara atıldı ve her geçen gün hacmini geliştirerek insanlara en doğru bilgi ve taktikler paylaşan bir yıldız haline geldi. Sizde bu bilgilerden faydalanmak istiyorsanız ziyaret etmeyi unutmayın haberh.net

    YanıtlaSil
  32. When you are bored, 112games.com rushes to our rescue with its great games and helps us to get rid of our troubles and responsibilities even if it aI always go to the site if I have some time after work and play those great games.rumis in a while.
    I always go to the site if I have some time after work and vote for those great games
    site: www.112games.com

    YanıtlaSil

- Copyright © Eldanár Carnesîr - Skyblue - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -